- z oblasti špeciálnej pedagogiky

Ako by sme mali čítať s dieťaťom, ktoré nemá správnu výslovnosť?

26.04.2021 08:50
  V poslednej dobe sa často stretávame s  otázkami: „ Je potrebné opravovať dieťa s nesprávnou výslovnosťou pri čítaní? Známkovať jeho chyby? Nútiť dieťa, aby čítalo správne, keď napr. chodí ešte na logopédiu a správny variant hlásky už čiastočne ovláda?“. Opravovať dieťa...

Môžeme pomôcť deťom s ADHD pri online učení?

26.04.2021 08:21
  Deti s ADHD mávajú často problém so začatím, alebo dokončením úloh. Môže sa u nich prejaviť nesústredenosť, nepokoj, chaotická alebo uponáhľaná práca. Niekedy je pre tieto deti ťažké regulovať svoje impulzy, pozornosť , či emócie. Často nerozumejú písomne zadaným pokynom,...

Rešpekt ako zásada vzťahu medzi rodičom a dieťaťom

16.03.2021 08:11
 Čo je kľúčové v rámci vzťahov v rodine? Kľúčové je preukázať rešpekt jeden voči druhému – pre náš spoločný vzťah, nie pre osobné upevňovanie kontroly a moci.  Dôležité je si vedieť rešpekt u dieťaťa získať, nie si ho vyžadovať, alebo v horšom prípade vynucovať....

Nálepky a ich využitie pri rozvoji grafomotoriky

10.03.2021 08:02
 Kreslenie je prirodzenou súčasťou detstva, nie je to niečo, k čomu by sme mali deti nejako extra motivovať.  Kreslenie je dôležité pre všetky deti. Pričom je dôležité sa vyhýbať jeho hodnoteniu a zamerať sa na proces, nie na výsledok.  Niekto múdry povedal, že každé dieťa je kresliť,...

Cvičenia so švihadlom

04.03.2021 07:58
Trampolína je fajn vec, ale nezabalíte si ju do batoha. Skúste si zaskákať na švihadle. Pretože cez pohyb rozvíjame myslenie a teda aj reč. Zvuky, hlásky ktoré vyslovujeme sú sekvencie pohybov, ktoré je potrebné precízne naplánovať, realizovať a potom ešte spojiť do...

20 stratégií, ktoré podporujú u dieťaťa komunikáciu a rozvoj reči

04.03.2021 07:35
Komentovanie činnosti – Rodič popisuje to, čo robí. Popis – Rodič hovorí o tom, čo robí jeho dieťa. Opakovanie – Slovo opakuje rodič aj viackrát. Zvýšenie počtu – O rovnakej veci môže rozprávať rodič viackrát denne. Zjednodušenie – Rodič používa krátke slová aj...

AKO môžeme pomôcť deťom s učením v období dištančného vzdelávania?

02.03.2021 08:05
Mnohé deti už po niekoľkých mesiacoch dištančného vzdelávania nemajú chuť sa učiť. Niektoré sú smutné, náladové, plačlivé, uzavreté a pod. Samozrejme sú aj deti, ktorým tento spôsob vyučovania vyhovuje. Ale väčšina detí by už bola najradšej so spolužiakmi...

Aj s pexesom je možné rozvíjať reč, sluchovú analýzu a syntézu a iné parciálne funkcie

24.02.2021 07:45
Polovicu, ktorá obsahuje všetky obrázky na jednej strane necháme vcelku, zostávajúcich „parťákov“ do dvojice rozstriháme po 1-4 obrázkoch v takom tetris štýle do rôznych tvarov, tak, aby po zložení vytvorili spolu nerozstrihanú stranu. Potom môžu deti prikladať obrázky na obrázky,...

AKÉ môžu nastať varianty chýb v čítaní a písaní – vo vzťahu k NESPRÁVNEJ VÝSLOVNOSTI

16.02.2021 07:42
  Teraz si uvedieme niekoľko variant chýb, ktoré môžu nastať. Všetko si ukážeme na príklade zámeny hlásky R za L. Namiesto týchto dvoch hlások si ale môžeme predstaviť akú-koľvek inú dvojicu hlások, napr. zámenu C za S, alebo Ď za D... Dieťa vyslovuje hlásku chybne, číta aj píše ju...

Ako naučiť dieťa efektívne pracovať s textom?

12.02.2021 06:33
Deťom s vývinovými poruchami učenia vplyvom prílišného sústredenia sa na výkon čítania ako taký – uniká obsah textu, alebo zadania, majú pomalšie tempo čítania a problémy so správnym zápisom. Deti je potrebné naučiť pracovať s textom tak, aby z neho vyťažili čo najviac...
1 | 2 | 3 >>