Čítanie pre učiteľov: Ciele správania detí
Čítanie pre učiteľov: Ciele správania detí
Podľa individuálnej psychológie sa osobnosť človeka utvára počas raného detstva, počas formatívneho obdobia prvých piatich rokov života. Vtedy dieťa vníma, čo sa okolo neho deje, prežíva to a utvára si závery o tom, ako tento svet funguje. Tieto závery sa s pribúdajúcim vekom a skúsenosťami dieťaťa usporadúvajú do schém, tieto schémy sa integrujú, až napokon na sklonku piateho roku života má dieťa utvorený základný rámec svojej osobnosti – akúsi najväčšiu kognitívnu schému, ktorú voláme životný štýl. Ten pozostáva zo systému presvedčení o sebe, o iných ľuďoch, o svete. Tieto presvedčenia sú navzájom konzistentné. Presvedčenia životného štýlu sú najlepším záverom dieťaťa na situácie, ktoré zažilo. Z hľadiska objektívneho hodnotenia sú subjektívne. Nazývame ich aj súkromnou logikou. Predsa však im dieťa verí a podľa nich sa správa. (pokračovanie článku nájdete v priloženom linku)